Jobmarketing iets voor jou?
Bekijk onze klant cases
Wat al onze campagnes met elkaar gemeen hebben?
Ondanks dat al onze recruitment campagnes maatwerk zijn, ontwikkelen we ze allemaal volgens dezelfde marketing aanpak!
Nieuwsgierig naar een aantal van onze resultaten?
Bekijk op deze pagina hoe we hebben aangepakt!
- Content is altijd kandidaat gericht
- Het doel is de latent werkzoekende bereiken
- Geoptimaliseerd vanuit een growth-hack principe
- Na afloop ontvangt de klant een resultaten overzicht
- Verkregen data is en blijft van de klant
Campagne resultaten
Klik op de functietitel om het resultaat van de campagne te bekijken
Situatie van de klant
Voorafgaand aan deze campagne had Lensen hoveniers vacatures uitstaan via Jobboards en waren ze actief met afstudeerders van het ROC. Het moment dat ze met ons in contact kwamen hadden ze al een jaar niemand meer op sollicitatie gehad. De doelgroep die ze voor ogen hadden was niet alleen schaars, maar vanwege het segment waarin Lensen hoveniers zich bevindt moest het ook een bepaald type zijn.
Doel van de campagne
Een evergreen campagne waarmee Lensen hoveniers ervaren hoveniers en assistent hoveniers aantrekt die passen bij de organisatie. Vanwege de moeilijkheidsgraad van de doelgroep verwachtte Lensen hoveniers vooral meer bezoekers op de vacaturepagina zodat ze data verzamelden voor een retargeting campagne in de toekomst.
Verloop van de campagne
Tijdens deze campagne hadden we te maken met twee verschillende doelgroepen. Middels de growth-hack techniek kwamen we snel tot de conclusie dat beide doelgroepen ander klikgedrag vertoonden. We hebben toen besloten om de doelgroepen te splitsen om kosten te drukken en doelgerichter te adverteren. Begin week 2 was duidelijk welke advertentiesets het best presteerde en hebben we het budget vergroot. In week 2 en 3 kwamen de sollicitaties binnen. Begin week 4 waren de doelgroepen verzadigd en hebben we een evergreen advertentie-set ontwikkeld.
Cijfers & Resultaten
- Campagne duur: 4 weken
- Sollicitanten: 7
- Campagne budget: €390,22
- Aantal campagnes: Campagnes op 3 verschillende platformen, 7 verschillende advertentiesets
- Klikken op links: 465
- Bereikte personen: 20.286
- Extra voordelen volgens de klant:
- Bekendheid als werkgever is vergroot in de omgeving van Oosterbeek
- Andere vacatures zijn beter bekeken
- De advertenties hebben invloed gehad op de klant aanvragen
- Bekendheid als werkgever is vergroot in de omgeving van Oosterbeek
Situatie van de klant
Berendsen optiek heeft altijd zelf hun mensen opgeleid, totdat de toekomstige contactlens specialist zelfstandig een zaak geopend heeft. Na 6 maanden te hebben gewerkt met een recruiter gespecialiseerd in de optiek, hebben ze ons benaderd voor een job marketing campagne.
Doel van de campagne
Een eenmalige campagne voor het aantrekken van een contactlens specialist voor een vast dienstverband.
Verloop van de campagne
Deze campagne begon uitdagend omdat uit vóór-onderzoek bleek hoe schaars deze doelgroep is. Binnen een straal van 35km zijn er +/- 300 contactlens specialisten, waarvan 38% zelfstandig/eigenaar is. Echter gaf dit wel ruimte in het budget omdat advertentie kosten hierdoor laag bleven. We hebben daarom meerdere advertentiesets ontwikkeld met allemaal een andere boodschap. Op deze wijze hebben we een relatie opgebouwd met de potentiele kandidaat voordat hij of zij besloot om te solliciteren. Hierdoor kwamen alle sollicitanten ‘warm’ binnen.
Cijfers & Resultaten
- Campagne duur: 7 weken
- Sollicitanten: 4
- Campagne budget: €161,38
- Aantal campagnes: Campagnes op 2 verschillende platformen, 3 vervolg advertentiesets
- Klikken op links: 426
- Bereikte personen: 7.190
Situatie van de klant
Sevi had een aantal sollicitaties lopen voordat ze ons benaderde. Echter waren de kandidaten niet kwalitatief genoeg vanwege ervaring, specialisme en intrinsieke waarden. Als start-up was er geen budget voor een headhunter die op zoek ging naar deze specifieke kandidaat.
Doel van de campagne
Een eenmalige campagne voor het aantrekken van een Front-end React & Typescript developer die de waarden van de organisatie deelt.
Verloop van de campagne
In het vooronderzoek bleek dat deze doelgroep goed te bereiken was op één platform. Om het budget te sparen hebben we slechts 2 advertentie-sets getest. We hebben de campagne vroegtijdig gestopt omdat tijdens de testfase er 2 sollicitanten waren die beide geschikt waren. Een week later heeft er nog een kandidaat gesolliciteerd die de vacature had opgeslagen.
Cijfers & Resultaten
- Campagne duur: 2 weken
- Sollicitanten: 3
- Campagne budget: €30,07
- Aantal campagnes: Campagne op 1 platform, 2 advertentiesets
- Klikken op links: onbekend
- Bereikte personen: onbekend
- Extra voordelen volgens de klant:
- Nieuwe visie ontwikkeld op het aantrekken van personeel
- Een campagne die vaker ingezet kan worden
- Geen tussenpersonen en provisies