Aantrekkelijk werkgeverschap
Bepaal je niet zelf

De aantrekkelijkheid van je werkgeversmerk wordt bepaald door de behoeften van je werknemers en kandidaten. Achterhaal wat deze behoeften zijn en wat je kan waarmaken. Communiceer die behoeften en zorg er daarna voor dat het de juiste mensen bereikt. Strategie, content & techniek.

Strategie

Werkgevers identiteit vs. Werkgeversimago
Wie jij bent als werkgever en hoe mensen je werkgeverschap ervaren bepaald hoe aantrekkelijk je bent op de arbeidsmarkt! Met een strategisch plan voorkom je dat potentiële kandidaten de ruimte krijgen voor vrije interpretatie en krijg je meer controle over jouw werkgeversmerk. Jij bepaalt zelf voor wie je aantrekkelijk bent. 

Strategie

Content

De juiste mensen aanspreken
Strategische arbeidscommunicatie begint bij de vraag; Is jouw ideale kandidaat latent of actief werkzoekend? Spreek de mensen aan die het beste aansluiten bij het functieprofiel en het beste binnen je organisatie zullen functioneren. Kwaliteit boven kwantiteit!
(Viral gaan doe je maar in je eigen tijd)

Content

Techniek

De juiste kandidaat (vriendelijk) bereiken
Afhankelijk zijn van je netwerk is op een krappe arbeidsmarkt niet ideaal. Met de juiste technische tools maak je niet alleen je wervingsproces gemakkelijker, maar ook kandidaat vriendelijker (iets met een werkgever zijn die de tijd van zijn kandidaat serieus neemt).

Techniek

Diensten

Strategie fase

Wat we doen: 
  • Extern onderzoek
    (werkgevers identiteit & imago)
  • Intern onderzoek
    (huidige werkgever identiteit & imago) 
  • Werkgevers identiteit vs. imago sessie
  • Gewenste identiteit sessie
  • Manual Bedrijf & kandidaat groep(en)
  • Candidate Journey ontwerpen
  • Strategie plan vormen (Employer branding & Recruitment marketing)
 
Resultaat na afloop: 
  • Weten waar potentiele kandidaten enthousiast van worden door onderzocht en inzichtelijk te hebben wat de behoeften zijn. 
  • Kandidaatsbehoeften en bedrijfsvisie op elkaar afgestemd doordat de gewenste werkgevers identiteit bepaald is.
  • In de toekomst doelgericht kandidaat-groepen aantrekken door de inhoudelijke details van je Employer brand concreet uitgewerkt te hebben.

Content fase

Wat we doen: 
  • Functie insighttool (1 vacature)
  • Content plan organisch
  • Content werken-bij pagina 
  • Content vacature pagina (1 vacature)
  • Content opvolgmails
  • Campagne werving (tekst/visuals)
  • Candidate journey ontwikkelen
  • Employer branding campagne (tekst/visuals)
  • Campagne retargeting (tekst/visuals)
  • *Extra vacatures en langere looptijd van campagnes
Resultaat na afloop:
  • De kandidaat is zo goed mogelijk voorzien van informatie die voor hem of haar relevant is. Hieronder vallen geschreven stukken en beeldmateriaal voor werkenbij-pagina, vacature pagina, advertentie campagnes en opvolgmails.
  • Potentiele kandidaten herhaaldelijk bereiken en aanzetten/sturen tot actie met een retargeting campagne.

Techniek fase

Wat we doen: 
  • Beheer accounts (Social media, online tracking kanalen, huidig CRM/ATS, etc.)
  • Doelgroepen campagne aanmaken
  • Campagne beheer & optimalisatie
  • Candidate Experience meten
  • Candidate journey uitvoeren
  • Retargeting campagne opzetten, beheren en optimaliseren
  • CRM opzetten & inrichten
  • Email automation voor talentpool
  • *Extra campagnes en langere looptijd
Resultaat na afloop: 
  • Op korte termijn (2 tot 4 weken) kandidaten werven met een data gedreven advertentiecampagne.
  • Op de lange termijn nieuwe sollicitanten aantrekken met een bewezen job marketing campagne die je aan en uit kan zetten wanneer het nodig is.
  • Wij doen het beheer, jij bent en blijft de eigenaar.  Zo blijven budgetten en resultaten gewaarborgd, maar blijf jij de baas over je eigen accounts en data.

Sessie's

Workshops

Eenmalig een inspiratie workshop voor je team of de persoon die verantwoordelijk is voor het aantrekken van personeel?

Wij geven workshops over de volgende onderwerpen:

  • Employer branding
  • Job marketing 
  • Organisch werven
  • Vacature teksten schrijven

Training traject

Willen jullie je employer branding en wervingsproces naar een hoger niveau tillen? Dan zetten we onze schouders eronder met een training traject!

Afhankelijk van jullie wensen, behoeften, maar vooral wat nodig is, gaan we samen een traject aan waarbij we jullie personeel de fijne kneepjes leren om zelf een effectieve recruitment marketing strategie op te zetten. 

CASES

Gratis

Pré-sollicitant analyse

Voor de pré-sollicitant analyse gaan we in de schoenen staan van de kandidaat vóór hij of zij bij jullie solliciteert. We nemen je werkgeversmerk (vanaf de buitenkant) onder de loep en geven je een advies over mogelijke verbeterpunten