| Employer branding
| Recruitment marketing

Cases-waardwonenkopie

Waardwonen – Strategische sessie

Ik vond de strategiesessie met Sanne en Marijn fijn en energiek. Mede door jullie frisse en fruitige persoonlijkheden. Ik vond het prettig dat dit geen tijdrovende sessies waren.

Inge , Waardwonen

Situatie van de klant

Waardwonen krijgt al jaren zijn stroom aan kandidaten binnen via het eigen personeel. Omdat het huidige personeel in leeftijd toeneemt ontstond er urgentie om een jongere doelgroep aan te trekken. Waardwonen had zelf het idee dat de organisatie een ‘stoffig’ imago had waardoor sollicitaties van jonger personeel uitbleven en het personeelsverloop onder jonge mensen toenam.

Doel van de sessie

Een handleiding creëren waarmee Waardwonen zichzelf als aantrekkelijke werkgever op de kaart kan zetten bij een jongere doelgroep zonder het huidige werkgeversmerk te schade.

Verloop van de sessie

Voorafgaand aan de sessie hebben we een pré-sollicitant analyse gemaakt en middels onze insight-tools een beeld gekregen hoe huidig personeel denkt over Waardwonen. Deze data hebben we verzamelt aan de hand van een gap-analyse. Tijdens de sessie hebben we de data besproken om vervolgens te duiken in de gewenste identiteit, hier werd duidelijk waar de gaps het grootst waren en de meeste aandacht verdiende. Na afloop van de sessie hebben we een manual geschreven waarin we Waardwonen richtlijnen geven hoe zij de gaps kleiner kunnen maken om zo bij de gewenste identiteit te komen. 

Tijdsinvestering

  • Traject duur: 2 weken vooronderzoek, 1 week naslagwerk
  • Sessie duur: 2 uur

Jullie zijn deskundig en hebben ons echt geholpen om onze (online) arbeidsmarktcommunicatie verder te professionaliseren. De pré-sollicitant analyse was helder, en sloeg de spijker op zijn kop.

Inge , Waardwonen

interessante case?

Dan is een pré-sollicitant analyse wat voor jou!

In de pré-sollicitant analyse gaan we in de schoenen staan van de kandidaat vóór hij of zij bij jullie solliciteert. We nemen je  werkgeversmerk (vanaf de buitenkant) onder de loep en geven je een advies over mogelijke verbeterpunten.