| Employer branding
| Recruitment marketing

Cases-Lensen

Lensen Hoveniers – Arbeidscommunicatie & Job Marketing

“Het is de investering waard, job marketing is een vak apart en je moet alles proberen, denken wij, om de juiste medewerkers te vinden.

Monique

Situatie van de klant

Voorafgaand aan deze campagne had Lensen hoveniers vacatures uitstaan via Jobboards en waren ze actief met afstudeerders van het ROC. Het moment dat ze met ons in contact kwamen hadden ze al een jaar niemand meer op sollicitatie gehad. De doelgroep die ze voor ogen hadden was niet alleen schaars, maar vanwege het segment waarin Lensen hoveniers zich bevindt moest het ook een bepaald type zijn.

Doel van de campagne

Een evergreen campagne waarmee Lensen hoveniers ervaren hoveniers en assistent hoveniers aantrekt die passen bij de organisatie. Vanwege de moeilijkheidsgraad van de doelgroep verwachtte Lensen hoveniers vooral meer bezoekers op de vacaturepagina zodat ze data verzamelden voor een retargeting campagne in de toekomst.

Verloop van de campagne

Tijdens deze campagne hadden we te maken met twee verschillende doelgroepen. Middels de growth-hack techniek kwamen we snel tot de conclusie dat beide doelgroepen ander klikgedrag vertoonden.  We hebben toen besloten om de doelgroepen te splitsen om kosten te drukken en doelgerichter te adverteren. Begin week 2 was duidelijk welke advertentiesets het best presteerde en hebben we het budget vergroot. In week 2 en 3 kwamen de sollicitaties binnen. Begin week 4 waren de doelgroepen verzadigd en hebben we een evergreen advertentie-set ontwikkeld.

Cijfers & Resultaten

  • Campagne duur: 4 weken
  • Sollicitanten: 5
  • Campagne budget: €390,22
  • Aantal campagnes: Campagnes op 3 verschillende platformen, 7 verschillende advertentiesets
  • Klikken op links: 465
  • Bereikte personen: 20.286
  • Extra voordelen volgens de klant:
    • Bekendheid als werkgever is vergroot in de omgeving van Oosterbeek
    • Andere vacatures zijn beter bekeken
    • De advertenties hebben invloed gehad op de klant aanvragen

“Naburig denkt creatief, zijn snel en van deze tijd. Prettig om mee te werken en stellen zich flexibel op. En wat erg belangrijk is, ze zijn betrouwbaar!”

Monique

interessante case?

Dan is een pré-sollicitant analyse wat voor jou!

In de pré-sollicitant analyse gaan we in de schoenen staan van de kandidaat vóór hij of zij bij jullie solliciteert. We nemen je  werkgeversmerk (vanaf de buitenkant) onder de loep en geven je een advies over mogelijke verbeterpunten.