| Employer branding
| Recruitment marketing

Cases-berendsenkopie

Berendsen – Arbeidscommunicatie & Job Marketing

Situatie van de klant

Berendsen optiek heeft altijd zelf hun mensen opgeleid, totdat de toekomstige contactlens specialist zelfstandig een zaak geopend heeft. Na 6 maanden te hebben gewerkt met een recruiter gespecialiseerd in de optiek, hebben ze ons benaderd voor een job marketing campagne.

Doel van de campagne

Een eenmalige campagne voor het aantrekken van een contactlens specialist voor een vast dienstverband. 

Verloop van de campagne

Deze campagne begon uitdagend omdat uit  vóór-onderzoek bleek hoe schaars deze doelgroep is. Binnen een straal van 35km zijn er +/- 300 contactlens specialisten, waarvan 38% zelfstandig/eigenaar is. Echter gaf dit wel ruimte in het budget omdat advertentie kosten hierdoor laag bleven. We hebben daarom meerdere advertentiesets ontwikkeld met allemaal een andere boodschap. Op deze wijze hebben we een relatie opgebouwd met de potentiele kandidaat voordat hij of zij besloot om te solliciteren. Hierdoor kwamen alle sollicitanten ‘warm’ binnen.

Cijfers & Resultaten

  • Campagne duur: 7 weken
  • Sollicitanten: 4
  • Campagne budget: €161,38
  • Aantal campagnes: Campagnes op 2 verschillende platformen, 3 vervolg advertentiesets
  • Klikken op links: 426
  • Bereikte personen: 7.190

interessante case?

Dan is een pré-sollicitant analyse wat voor jou!

In de pré-sollicitant analyse gaan we in de schoenen staan van de kandidaat vóór hij of zij bij jullie solliciteert. We nemen je  werkgeversmerk (vanaf de buitenkant) onder de loep en geven je een advies over mogelijke verbeterpunten.