| Employer branding
| Recruitment marketing

Leerkrachten werven met job marketing

Proceon – Arbeidscommunicatie & Job marketing campagne

Situatie van de klant

Proceon scholengroep had in de regio Hilversum meerdere vacatures openstaan die voor lange tijd weinig tot geen sollicitanten opleverde. Proceon was actief via de eigen website, via partners, en de desbetreffende scholen posten de vacature organisch.

Doel van de campagne

Naamsbekendheid creëren voor Proceon en kandidaten werven voor zowel de desbetreffende scholen als de Proceon talentpool.

Verloop van de campagne

Tijdens het vooronderzoek bleek dat de doelgroep op 2 platformen actief was. Er is gekozen om op één platform verder te gaan om het budget zo optimaal in te zetten. In de eerste week kwamen de eerste sollicitaties binnen, de 2 actieve campagnes zijn op dat moment stop gezet om de gesprekken af te wachten. Toen er opnieuw een functie vrij kwam bij één van de aangesloten scholen hebben we dezelfde data ingezet om een nieuwe kandidaat te werven.

Cijfers & Resultaten

  • Campagne duur: gemiddelde van alle campagnes 3 weken
  • Sollicitanten: 4
  • Campagne budget: €282,-
  • Klikken op link: gemiddeld 54 kliks per vacature
  • Bereikte personen: totaal 4.952
  • Aantal campagnes: Campagne op 1 platform, meerdere campagnes met 2 advertentiesets

interessante case?

Dan is een pré-sollicitant analyse wat voor jou!

In de pré-sollicitant analyse gaan we in de schoenen staan van de kandidaat vóór hij of zij bij jullie solliciteert. We nemen je  werkgeversmerk (vanaf de buitenkant) onder de loep en geven je een advies over mogelijke verbeterpunten.